loading...
بازیگران ایرانی و خارجی
reza بازدید : 9 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مروری بر بیوگرافی پگاه آهنگرانی
یک کوله سنگین و یک جفت کتانی همه آن چیزی است که همیشه از پگاه آهنگرانی در ذهن تداعی می شود و این فقط به خاطر فیلم دختری با کفش‌های کتانی نیست، به خاطر مجموعه وجود پگاه است که برای همیشه جدا از کمیت عجیبی به نام زمان یا سن و سال، تصویر یک دختر نوجوان پر امید را در ذهن حک می‌کند، تقریبا چهره اش بدون آن لبخند غریب و قشنگ نبوده است، لبخند غریب او حکایت از درونی دارد پر درد دارد، اگرچه انتخاب کرده که شاد باشد و پرجوش و پویا اما این لبخند غمی همراه خودش دارد و ناراحت است.
reza بازدید : 13 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مروری بر بیوگرافی رضا کیانیان

نام :  رضا

نام خانوادگی:  کیانیان

سمت (در بخش های):  بازیگران،صحنه و لباس،عنوان بندی،فیلمنامه،کارگردانی،

تاریخ تولد:  ۱۳۳۰

محل تولد:  تهران

ملیت:  ایران

مدرک تحصیلی:  فارغ التحصیل تاتر

فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۵٫

فعالیت در تئاتر در سال ۱۳۴۵٫ را می گذرانند

reza بازدید : 11 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
اکبر عبدی و بیوگرافی جالبش

نام اصلی :اکبر عبدی آقاباقر
زمینه فعالیت :بازیگر سینما و تلویزیون
ملیت: ایرانی
تولد: ۴ شهریور ۱۳۳۹
تهران، ایران
محل زندگی :تهران
فرزندان: المیرا عبدی
مدرک تحصیلی: دیپلم

اکبر عبدی (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران می‌باشد. وی بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می‌دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است که بسیار خوب است.

reza بازدید : 12 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
مروری بر بیوگرافی حامد بهداد
حامد بهداد زادهٔ ۲۶ آبان ۱۳۵۲ درمشهد است. او دوران کودکی و نوجوانی اش را به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران ونیشابور زندگی کرده‌است و در دوران دبیرستان دوباره به همراه خانواده اش به مشهد بازگشته است. او دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. وی برای نخستین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای آن کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد بسیار جالب بود.
reza بازدید : 8 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
کتایون ریاحی و بیوگرافی زیبایش
نام اصلی:  کتایون
نام خانوادگی اصلی:  ریاحی
تاریخ تولد:  ۱۳۴۰/۱۰/۱۰
محل تولد:  تهران
ملیت:  ایران
مدرک تحصیلی:  لیسانس ادبیات و مردم شناسی

پدر و مادر وی شیرازی -گیلانی تبار هستند. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد در بیمارستان چمران شیراز و مادرش گیتی ریاحی و همسرش نیز یکی از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است.کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و مردم‌شناسی است. او خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است جالب است.

کتایون ریاحی با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد. در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه‌های «روزهای زندگی» و به‌ویژه مجموعهٔ تلویزیونی «پس از باران» از او چهره‌ای شناخته‌شده ساخت. بازی ریاحی در مجموعه‌های «پس از باران» و «شب دهم» نیز چشمگیر بود.

reza بازدید : 101 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
پرویز پرستویی و بیوگرافی آن
- متولد ۲ مرداد ۱۳۳۴ در توابع شهر همدان
– دارای مدرک دیپلم طبیعی.
– دارای مدرک درجه سه هنری (معادل لیسانس) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.


– فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۸ با اجرای نمایش در مراکز رفاه، کاخ جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.- در سال ۱۳۵۳ برای بازی در نمایش « دکه » و یک سال بعد برای بازی در نمایش « تسلیم شدگان » جایزه کاخ جوانان را گرفت.- برای نخستین فیلمش « دیار عاشقان » دیپلم افتخار بازیگر نقش دوم را در دومین جشنواره فجر گرفت- او همچنین برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم « لیلی با من است » و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر – نقش اول مرد در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم « آژانس شیشه ای » شد که جنجال به پا کرد.
reza بازدید : 9 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
هانیه توسلی و بیوگرافی جالبش

نام:  هانیه توسلی

زادروز: ۱۳۵۸/۰۳/۱۷

محل تولد: همدا

محل زندگی:  تهران

پیشه: بازیگر

هانیه توسلی فرزند نقی (نادر) توسلی که در سال ۱۳۷۸ فوت کرده‌است و نتیجه ازدواج وی نیز هانیه و چهار خواهر دیگر اوست. خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می‌دهد. خواهر دیگرش مهسا جراح مغز است.یک خواهر دیگر دارد به نام هدیه در آمریکا خواننده است.خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است. هانیه توسلی به همراه نیکی کریمی در جشنواره بین المللی کن فرانسه حضور داشت پر افتخار بوده.

reza بازدید : 22 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
درباه ی مهراوه شریفی نیا
وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و مشغول تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه هنر تهران می‌باشد.او فرزند محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان است. شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما پس از مشورت با پدرش، از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو می‌باشد. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.
reza بازدید : 20 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی ریما رامین فر بازیگر سریال پایتخت

ریما رامین فر متولد ۱۳۴۹ در تهران، دارای کارشناسی ارشد در کارگردانی تئاتر می باشد. وی کار در تئاتر را در سال ۱۳۷۶ با نمایش “شب بخیر مادر” آغاز نمود و در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم سینمایی “نان و عشق و موتور ۱۰۰۰” پا به عرصه سینما نهاد. صحبت‌های ریما رامین فر درباره پایتخت و خانواده‌اش
ریما رامین‌فر، ایفاگر نقش «هما» با تاکید بر اینکه هیچ پروژه‌ای جز «پایتخت» نمی‌توانست او را ۵۰ روز دور از خانواده‌اش نگه دارد، گفت: ۵۰ روز دوری از خانواده به ویژه برای یک مادر کابوس است، به همین خاطر امیدوارم رنجی که ما کشیدیم تبدیل به شادی و خنده مردم شود.

reza بازدید : 11 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی کیکاووس یاکیده بازیگر نقش اصلی هوش سیاه

کیکاووس یاکیده (زاده بهمن ۱۳۴۷ در تهران) دوبلور و شاعر ایرانی است.

نام : کیکاووس یاکیده

زادهٔ : بهمن ۱۳۴۷

تهران، ایران

ملّیت : ایرانی

حوزه فعالیت : دوبلور – بازیگر – شاعر

زندگی

کیکاووس یاکیده (زاده بهمن ۱۳۴۷ در تهران) دوبلور و شاعر ایرانی است.یاکیده اخیرا کتابی با نام بانو و آخرین کولی سایه فروش از طریق انتشارات کاروان، منتشر کرده که رویکردی متفاوت به شعر سپید است و به نوعی هایکو وارهایی بسیار ملموس

reza بازدید : 11 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
درباره هلیا امامی بازیگر ایرانی

هلیا امامی متولد 1366 در تهران می باشد او دوره بازیگری را زیر نظر استاد حمید سمندریان گذراند و از همان جا به خانم چیستا یثربی معرفی شد و در نمایشنامه ای که برای جشنواره تئاتر فجر کار میکردن نقشی ایفا کرد. بعد از آن دو سال فقط تئاتر بازی کرد. دو تله فیلم به نام های غزل و بزرگراه و سینمایی شیرین به کارگردانی داوود توحید پرست.

reza بازدید : 21 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی کامل حنانه شهشهانی

حنانه شهشهانی متولد ۴ اسفند ۱۳۶۸ است . حنانه شهشهانی در رشته موسیقی(آهنگ سازی) تحصیل کرده و ویالن ساز تخصصی اوست . وی اولین بار در ۴ سالگی در سریال”شلیک نهایی”بازی کرد، بعد از چند کار هم با شاهپور غریب در زمینه کودک انجام داد. همچنین حنانه شهشهانی در چند کار هم با مادر خود همکاری کرده است.

reza بازدید : 26 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
زندگینامه و بیوگرافی آرزو افشار

آرزو افشار بازیگر زن ایرانی متولد ۲۹ مرداد ۱۳۵۷ در تهران می باشد.

تحصیلات وی لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده هنر و معماری مدرس دانشگاه می باشد …

آرزو افشار کار در فیلمهای سینمایی کمکم کن، همکلاس، ماه وش، رسوایی در کارنامه خود دارد.

وی همچنین در سریالهای شب زدگان، آژانس دوستی، روزهای به یاد ماندنی، جاده های انتظار,آوای باران حضور داشته است.

همچنین نیز در تله فیلمهای  شب گمشده، دست راست، سرشاخ، دنیایی بهتر به ایفای نقش پرداخته است.

reza بازدید : 12 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
درباره بیوگرافی شبنم درویش

بازیگر جوان ایرانی شبنم درویش بازیگر نقش ملیحه در فیلم سینمایی جرم متولد سال ۱۳۶۷ میباشد. لیسانس زبان فرانسه دارد و چند دوره بازیگری نیز گذرانده است.شبنم درویش تا کنون در دو نقش اصلی فیلمهایی به کارگردانی مسعود کیمیایی با نامهای محاکمه در خیابان و جرم به ایفای نقش پرداخته است.

شبنم درویش در مورد پیشنهادات کاری میگوید: قرار نیست در فیلم‌های کارگردانان دیگر بازی نکنم. ایشان دفعه اول نیست که به سینما بازیگر معرفی می‌کند. من باید پاسخ زحمتی که ایشان برای من کشید را بدهم. به همین دلیل انتخابی نخواهم کرد که باعث سرافکندگی شود. قطعا پیشنهاداتی داشتم اما هنوز موردی نبوده که برایم جذابیت داشته باشد.

شبنم درویش: اگر قرار باشد نقشی را در فیلمی از یک کارگردان دیگر بپذیرم، اولین مشاور من آقای کیمیایی خواهد بود. ایشان نقشه راهنمای من در این سینما است زیرا با مشاوره‌های وی قطعا مسیرم را به خوبی پیدا می‌کنم.

reza بازدید : 21 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی سوگلی طهماسبی

سوگل طهماسبی (زادۀ ۲۵ بهمن ۱۳۶۴ در اصفهان) بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون است.
بزرگ شده اهواز و فوق دیپلم گرافیک هستند. سال اول دبیرستان در اهواز موفق به دریافت جایزه از جشنواره تئاتر استان می شود. داور این جشنواره مریم معترف بودند و کیانوش عیاری نیز در این جشنواره حضور داشتند که سوگل طهماسبی برای بازی در سریال روزگار قریب انتخاب می شود. به این ترتیب اولین تجربه حرفه ای سوگل طهماسبی با سریال روزگار قریب آغاز می شود.

reza بازدید : 17 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی و زندگی نامه ناصر گیتی‌جاه

تولد : ۱۳۱۴
محل زندگی : تهران
ملیت : ایرانی
سال‌های فعالیت : ۱۳۴۷ تا ۱۳۹۳

ناصر گیتی جاه (۱۳۱۴-۱۳۹۳) بازیگر ایرانی و برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی امین جشنواره فیلم فجر بود.

ناصر گیتی‌جاه دارای مدرک آموزش بازیگری‌ زیر نظر رفیع حالتی‌، مهدی نامدار‌ و اسماعیل مرتاش بود و سال ۱۳۳۷ با فعالیت در «جامعه باربد» و تلویزیون خصوصی و اجرای نمایش زنده، کار هنری‌اش را آغاز کرد.

او با فیلم «پست‌چی» به کارگردانی رفیع حالتی در سال ۱۳۴۰ وارد سینما شد و از جمله فیلم‌های این بازیگر می‌توان به «پنجمین سوار سرنوشت»،«راه دوم»،«خط پایان»،«تنوره دیو»،«یوزپلنگ»،«مدرک‌ جرم»،«مکافات»،«خواستگاری»،«پنجاه و سه نفر»،«قافله» و«خوابم میاد» اشاره کرد.

«سه یار دبستانی»،«گدایان خوشبخت»،«خسرو و شیرین»،«ملوانان»،«حاکم یک روزه»،«بیژن و منیژه» و«رستم و سهراب» از جمله نمایش‌های گیتی جاه هستند.

....

reza بازدید : 10 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی و افتخارات پوریا پور سرخ

پوریا پورسرخ (زاده ۴ تیر ۱۳۵۶) بازیگر ایرانی سینما و مجموعه‌های تلویزیونی است.

پوریا پور سرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمد حسین لطیفیبعنوان چهره‌ای جدید مطرح و پس از آن این مسیر را با ایفای نقشهای متنوع و متعدد دیگری ادامه داد. وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم کاندایدای بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد. پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا (فیلم) عزیز الله حمید نژاد ،عیار ۱۴(فیلم) پرویز شهبازی،روز رستاخیز (فیلم) احمد رضا درویش ادامه داد. وی در اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف (فیلم)علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کرد. وی دارای مدرک دیپلم تجربی] می‌باشد.

reza بازدید : 46 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی و زندگی نامه لیلا فروهر

لیلا فروهر متولد 4 اسفند 1337 در اصفهان است بازیگر و خواننده ایرانی سبک موسیقی پاپ است. او پس از انقلاب ایران، به دلیل ممنوعیت خوانندگی زنان، در لس آنجلس زندگی و کار می‌کند. او فرزند جهانگیر فروهر یکی از هنرپیشگان پیشین سینمای ایران است. مادرش فرنگیس فرحزادی نیز از بازیگران سینمای ایران به شمار می‌رود. وی از سن ۳ سالگی بر روی صحنهٔ تئاتر به همراه پدر و مادر خود نقش آفرینی می‌کرد و در اکثر تئاترها با هنرمند بزرگ تئاتر ارحام صدر نقش آفرینی می‌کرد.

او در سال 1344 با فیلمهای «مراد و لاله» و «خروس جنگی» وارد سینمای ایران شد و با سن و سال کمی که داشت از پرکارترین هنرمندان ایران به حساب می‌رفت تا جایی که به او لقب «کودک خردسال سینمای ایران» را دادند. از درخشانترین فیلمهای لیلا فروهر می‌توان به فیلم سلطان قلبها به کارگردانی محمدعلی فردین اشاره کرد .

....

reza بازدید : 23 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بیوگرافی و زندگی نامه آشا محرابی

آشا محرابی (متولد ۱۳ آبان ۱۳۵۲ تهران – تاکنون) از هنرپیشگان ایرانی رادیو و تلویزیون است. وی دارای تحصیلات در رشته زبان انگلیسی و حقوق بین‌الملل و بازیگری است.

زمینه فعالیت : بازیگری، دوبلاژ و گویندگی

ملیت : ایرانی

تولد : ۱۳ آبان ۱۳۵۲

محل زندگی : تهران

سال‌های فعالیت : از ۱۳ سالگی تاکنون

.....

reza بازدید : 15 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

بیوگرافی و آثار مجید صالحی

بیوگرافی و آثار مجید صالحی

بیوگرافی:
متولد سال ۱۳۵۴
مجید صالحی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ درتهران است. وی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش ” آنتیگونه ” آغاز کرد و سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه های تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون طنز بازی کرد . خیلی زود با شخصیت ” مجید دلبندم ” مشهور شد و این روند با برنامه های دیگر ادامه پیدا کرد. کنار گیری حمید جبلی از فیلم ” یکی بود یکی نبود ” باعث شد او جایگزین وی شود و این فیلم هم شد نخستین تلاش او برای ورود به عرصه سینما. وی علاوه بر بازی در برخی از مجموعه های تلویزیونی نویسندگی و کارگردانی را نیز بر عهده داشته است. اغلب فیلم هایی که صالحی تاکنون در آن ها ایفای نقش کرده با فروش بالایی روبه رو شده اند واین نشان می دهد که او بازیگری است قابل اعتماد و البته پرطرفدار، به قول خودش بازیگر خوش شانسی است !

.....

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 635
  • بازدید کلی : 4,422
  • کدهای اختصاصی

    ابزار منو ثابت

    //ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.0/jquery.min.js